Tävlingen anordnas i överensstämmelse med Svenska Bilsportförbundets tävlingsbestämmelser.

Den som deltar i tävling gör detta under eget ansvar och på egen risk. Svenska Bilsportförbundet (SBF), Specialidrottsdistriktsförbund (SDF), arrangör eller funktionär kan således inte utan vållande göras ansvariga för person- eller sakskador som under tävling drabbar deltagaren.

Tävlingsdeltagare har genom sin anmälan att delta i tävlingen, samtyckt till att vederbörandes personuppgifter registreras i tävlingsarrangörens dataregister samt att arrangören, inom ramen för sin verksamhet och oavsett media form, offentliggör namnuppgifterna.

Tävling:
Krokom Tre-dagars
Tävlingsdatum:
2024-07-05 -> 2024-07-07
Arrangör:
Krokoms MK
Distrikt:
Mellan Norrlands BF
Första anmälningsdag:
2024-04-23
Sista anmälningsdag:
2024-06-30
Tävlings plats:
Krokoms Motorbana
Tävlingsform:
Folkrace
Omfattning:
Nationell tävling med publik
Funktionärer:
Tävlingsledare Jocke Hestner 070-382 60 18
Bitr Tävlingsledare Ulf Jernström 070-698 58 77
Bitr Tävlingsledare Håkan Olsson 070-630 02 94
Domare Åke Holmbom 070-566 46 90
Teknisk Chef Örjan Tengerström 073-068 53 98
Bitr Teknisk Chef Håkan Grundal 072-085 22 85
RaceController Annelie Seger 070-679 31 76
RaceController Stefan Sandström 070-646 43 78
Säkerhetschef Stig Nesterud 070-535 12 46
Miljöchef Jan Nykvist 070-546 37 18
Tidsplan:
Incheckningen / Depån öppen Torsdagen 4/7 10.00 - 22.00, Fredag 5/7 08.00 - 16,00 Besiktningen öppen Torsdag 4/7 18.00 - 21.00, Fredag 5/7 10.00-16.00 Obligatoriskt förarsammanträde 16.30 ( Endast Fredag 5/7 ) Första start Fredag 5/7 17.00 Lördag 6/7 & Söndag 7/7 09.00 båda dagarna Se till att ha Mekanikeranmälan ifylld och klar vid anmälan.
Resultatlistan anslås:
Anslås fortlöpande digitalt på RaceOffice.se. samt på den officiella anslagstavlan.
Tävlingens genomförande:
Samtliga klasser kör två förlottade kvalomgångar på Fredagen därefter lottas två kvalomg. som körs före paus på Lördagen under pausen lottas de två sista kvalomgångarna fram bland kvarvarande tävlande ( för att slippa ”tomplatser” på Lördag em. ) Därefter ny lottning inför Söndagen. ALLA SJU.. kvalheaten räknas. Särskiljning 7,1,2,3,4,5,6 därefter lottning som sker i resultatprogrammet. Startspåren är förlottade i kvalomgångarna. 6-bils Heat. Finaler med Runner Up. Finaler beroende på antalet startande. Poängberäkning 7, 5, 4, 3, 3, 2, 1 Alternativspår skall köras 1 gång per heat i samtliga kvalomgångar och finaler. Kvalomgångarna körs i 3 varv Finalerna kör i 5 varv Rödflaggat heat körs om så snart möjligt. Vid körning i depån är det ”GÅFART” som gäller.
Gallring:
Arrangören förbehåller sig rätten till fri gallring. Kösystem kommer att nyttjas vid uppnått antal anmälda.
Planerat antal startande:
230
Startordning:
Damer, Juniorer, Herrar, Veteraner ( Veteraner vid minst 18 anmälda i annan fall lottas dessa in bland Herrarna )
Startuppställning:
6 bilar i bredd på startlinje med slalomkäppar. Startprocedur " Tummen upp " , Ready to Race skylt , Startljus Förlottade startspår. I finalerna väljer den med högst poäng startspår först osv.
Heatindelning:
Förlottas i RaceOffice resultatprogram
Miljö:
Enligt G2 Oljeuppsamlare obligatoriskt minst motorns volym och presenning under hela bilen. Kontroll av uppsamlingskärl kommer att göras i depån
Tjuvstart:
Tjuvstart mer än en gång av samma förare i samma heat medför uteslutning i heatet/finalen
Däckbegränsning:
Enligt folkracereglementet FR-T 2.1. ( Ej slirskydd )
Avgifter:
Damer, Herrar och Veteraner 400:- Juniorer 250:- Betalning helst med SWISH !
Avlysning:
Vid fall av fource majeure äger arrangören rätt i samråd med domaren avlysa tävlingen.
Reklam:
Arrangören förbehåller sig rätten att anbringa reklam på tävlingsbilarna.
Priser:
Hederspriser med placeringsgravyr till samtliga finalister. Förare som deltar i prisutdelningen ska bära korrekt påtagen föraroverall.
Startbekräftelse:
Efter anmälansutgång kommer det upprättas en startlista på RaceOffice.se den är att likställa med startbekräftelse.
Anmälningsinformation:
Vid stort antal anmälda kommer anmälan stänga före den 30/6 , det kommer dock gå att ställa sig i kön för reserver. Grön knapp "Registrera Anmälan" = Anmälan öppen Gul knapp "Ställ mig i kö" = Anmälan stängd men du hamnar på reservlista Gul knapp "efteranmälan" = Efteranmälan öppen, efteranmälningsavgift kan tillkomma.
Återbud:
Avanmälan till tävlingen gör föraren i första hand själv via sitt konto, när det ej längre är möjligt så syns telefonnumret till Återbuds telefonen. Återbud som ej sker via förarens konto måste bli bekräftat utav tävlingsledningen för att vara giltigt. Återbud ska lämnas 48 timmar före aktuell tävlingsdag. Ej anmälan om återbud debiteras med WO-avgift enligt folkracereglementet
Anbud:
Enligt Folkrace reglementet FR 10.3. Anbudslappar kan köpas kontant eller med swish av Krokoms MK Kontant betalning av bilen, Swishbetalning endast om båda parter är ok med det. Deltagande bilar kommer att säljas på Anbud Söndagen 7/7
Depå:
Det kommer att finnas el att köpa i depån Torsdag - Söndag 500:- Fredag - Söndag 400:- ( 1 st uttag 10 A ) Om Ni kommer med stora fordon ange detta på anmälan tillsammans med om Ni vill köpa el.
Säkerhet:
En brandsläckare på minst 6 kg ska finnas väl synlig på den tävlandes depåplats
Nykterhet:
Nykterhetskontroll kommer att ske under tävlingshelgen ( Utandningsprov )
Delad bil:
Max en (1) förare från varje klass och Max två (2) förare per bil
Besiktning:
Besiktning kommer att ske i anslutning till startplattan. Föraroverallen skall vara påtagen vid besiktning och övrig utrustning ( Skor, Hjälm, Nackkrage, HNRS-skydd, Handskar ) medtaget
Informations Telefon:
Jocke Hestner 070-382 60 18
Delade fordon:
Anges vid anmälan i rutan "Delar fordon med".

Viktig info:

Glöm inte att ange vilken du delar bil med. Ange även om du kommer med STORA fordon samt om du önskar El på depåplatsen Har du GLÖMT detta skicka ett mail till krokoms.mk@home.se
Tävlingsklasser:
Klass Profilklass Anmälda
Junior Junior 30
Dam Dam 28
Senior Herr,Dam,Veteran 97
Veteran Veteran 17